Uutishuone

Kuinka harjoitamme liiketoimintaa: Impex Freight Services

Kun jotain on vietävä kohteesta A kohteeseen B, tarvitaan Nick Hammondia. Hammond toimii operaatiojohtajana ja toisena Impex Freight Servicen pääjohtajista. Hän työskentelee Lontoon ulkopuolella sijaitsevasta Regus-toimistosta käsin, tuoden terveystarvikkeita Iso-Britannian kansalliselle terveysviranomaiselle, vieden brittiläistä terästä ja hoitaen rahdin edelleentoimituksia TNT Expressille

 

Kuvaile Regus-toimitilaasi

Käytämme keskikokoista toimistoa Welwyn Garden Cityssä. Meillä on neljä pöytää ja neljä henkilökunnan jäsentä. Toimistomme on mukava ja täysin erilainen kuin vanha toimistomme, joka sijaitsi ränsistyvässä rakennuksessa Pohjois-Lontoossa ja jossa 30 työntekijää jakoi yhden vessan. Hertfordshire taas on erittäin maalaismainen alue, joten voin nähdä paljon puita, kun katson ikkunasta. Täällä olemme rauhassa.

Minulle hyvä työtila on…

Puhdas ja mukava. Vietän siellä yhdeksän tuntia päivässä, eli suuren osan elämästäni, joten sen on oltava mukava. Kun saavun aamulla toimistoon, on kuin saapuisin mukavaan hotelliin. Minimalistinen koristelu tuntuu ylelliseltä, ja tilat luovat ammattimaisen ilmapiirin. Tämä antaa hyvän kuvan kaikille toimittajille ja asiakkaille, jotka kutsumme tapaamisiin.

Mitä rahtiyhtiö tarvitsee toimistoltaan?

Et uskokaan, miten paljon paperityötä meillä on. Samalla kun yhä suurempi osa työstämme muuttuu digitaaliseksi, meillä on edelleen paljon fyysistä kirjallisuutta, kuten meille tärkeät lokikirjat. Se, että säntäilisimme eri toimistojen ja pöytien välillä, ei toimisi meille. Tarvitsemme jotain pysyvämpää.

Mikä on ollut joustavan toimistotilan avainetu?

Yrityksemme toimii sähköpostitse, joten hyvä laajakaistayhteys ja puhelinlinja olivat todellinen plussa. Odottamaton etu on ollut jaetun toimistotilan sosiaalinen elementti. Muut henkilöt rakennuksessa ovat muuttuneet kollegoiksi. Emme toimi samassa toimistossa, mutta törmäämme muihin jaetulla alueella ja pystyt juttelemaan. Tämä tekee työpäivästä nautinnollisemman.

Mitä jaettu työtila on sinulle mahdollistanut?

Se on antanut minulle tilaisuuden tutkia uutta aluetta. Vaikka olen elänyt paikkakunnalla seitsemän vuotta, en ollut tutustunut tähän kaupungin osaan kovinkaan hyvin. Olin yllättynyt siitä, miten paljon alan toimintaa täällä on – mukaan lukien tavallamme joustavaa toimistotilaa hyödyntäviä yrityksiä. Siirryttyämme toimistoon olemme saaneet muutaman uuden paikallisen asiakkaan ja olen sopinut jo useista tapaamisista, joiden kautta toivomme saavamme aiempaa enemmän töitä.

Impex Freight Services siirtää kuormia mistä tahansa ja mihin tahansa sijaintiin maailmassa maan, meren ja ilman kautta.

 

Kuinka teknologia on muuttanut tapaa, jolla teet liiketoimintaa?

Kun liityin yritykseen 11 vuotta sitten, elimme edelleen faksiaikaa. Törmäsin vastikään vanhoihin kehuviesteihin, joista löytyi vielä Telex-numero. Melkein unohtuu, kuinka paljon kehitystä on tapahtunut. Nyt teemme kaiken sähköpostitse ja pilvipalvelut ovat mullistaneet sen, miten teemme liiketoimintaa. Jos auto rikkoontuu tai lumi tukkii tiemme ulos, voimme kirjautua sisään tehdäksemme työtä etänä. Tämä hymyilyttää: jos kerroit 10 vuotta sitten, että voisin lähettää 10 tonnia terästä iPhonellani vuoteestani käsin juodessani samalla teetä, en olisi uskonut tätä mahdolliseksi.

Mitä joustava työ ja etätyö tarkoittaa sinulle?

Tulevaisuutta. Jos päättäisin myydä kaiken ja muuttaa ulkomaille, voisin silti säilyttää tämän toimiston aivan normaalisti. Tämä joustavuus oli houkuttelevaa, kun aloin käyttää Regusin palveluita. Kunhan minulla vain on laajakaista ja puhelinlinja, voisin elää vaikka Mongoliassa. Nautin kuitenkin toimistossa olosta. Se auttaa minua keskittymään.

Mitä työkaluja käytät pitääksesi itsesi yhteyksissä matkassa ollessasi?

Office 365 Microsoft on erinomainen juttu, koska sitä voi käyttää mistä tahansa. Sama asia Sagen kanssa. Sitä voidaan käyttää maksamiseen, ja se on pilviperustainen.

Mikä määrittää onnistumisen tai epäonnistumisen?

Rahtimarkkinat ovat kilpailtuja markkinoita. Tämä tarkoittaa luonnollisesti, että ne ovat hintavetoisia. Asiakkaita voi houkuttaa säästää muutama euro halvin vaihtoehto valitsemalla, mutta saat sitä, mistä maksat. Myymme ihmisille luottamusta yhtä paljon kuin palvelua. Jos sanomme, että teemme jotain, myös teemme sen. Asiakas, joka tuntee voivansa luottaa sinuun, myös hyödyntää palveluitasi uudestaan ja uudestaan.